SELAMAT DATANG

Monday 14 June 2010

Ikan Hilang

Kampung Tanjung Langsat...??? Sering saya dengar dari mulut orang yang tinggal disekitar Pasir Gudang seolah-olah terkejut mendengar nama Kg Tanjung Langsat. Kat mana...? Ada Kampung ker kat sana...? Tak pernah sampai...
Itulah kata-kata yang sering saya dengar hingga sekarang bila saya menjawab saya bekerja di Kampung Tanjung Langsat.
Pelik.... saya. Saya dah bertugas di Kampung Tanjung Langsat lebih 10 tahun. Tapi ada yang tinggal lebih lama di Pasir Gudang tak tahu kampung ini wujud.
Nak salahkan siapa yer...
Tapi.... bagi yang kaki pancing... di kampung inilah tempat mereka melepaskan geram hobi mereka. Bila tiba jer hujung minggu... peh... ramai kaki pancing yang turun ke kampung ini. Ader yang berkumpulan dan ader yang datang sekeluarga untuk memancing. Hari ahad... penuh kaki pancing di Jeti Kampung Tanjung langsat.
Tapi... kebelakangan ini ramai kaki pancing mengeluh... ikan takde... berjam tunggu... tapi tak sampai sekilo pun dapat. Para nelayan pun ader yang mengeluh... mana pergi semua ikan?

Kalau di fikirkan... muara sungai johor ( kawasan tg langsat ) adalah luas.. takkan takde ikan?

No comments:

Post a Comment